Non stop we have the beaten path before us

Idag började jag med att rida Gunvald ute i solskenet! Skrittade fram i skogen och han var jättepigg och glad! Lite spänd bara när vi travade, vilket ledde till att han halkade till en gång, och det gjorde att han till slut trippade fram, haha gulle! Men han är alltid lika glad! Undrar om han kan ha en dålig dag överhuvudtaget..
Iallafall, tillbaka till ridpasset. Red sen en stud på ridbanan (eftersom det inte frös på innan snön kom är det mjukt under snön, eftersom den isolerar så bra!). Han var riktigt fin! Snubblade ett par gånger bara, men det var ju inte så konstigt med tanke på underlaget. Kunde faktist både trava och galoppera! Han var pigg, men uppmärksam på mig hela tiden :)
 
Sen red jag Veronica. Hon var också en liten piggelin, och hade benen lite överallt! Vilket ledde till att hon halkade några gånger med de små bakbenen när vi var ute ;) (Vi har bara hunnit brodda fram, ska iallafall brodda Veronica bak snart eftersom hon går själv, men vet inte om jag vågar brodda Gunvald ifall han skulle få för sig något, han han går ju med Aska) Hade samma upplägg med henne, ut först och banan sen. Även hon snubblade lite på banan, men jag är inte riktigt förvånad, rätt ofta verkar det som att hon går försjunken i sina egna tankar när jag rider haha! Annars var hon verkligen superfin! Hon var jättefin i formen och mjuk i alla övergångar!
Är supernöjd med båda idag!
 
Puss
 

0 Kommentarer till "Non stop we have the beaten path before us"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0