I'm on, before it's over

Dagen idag började, för mig, ganska tidigt. Redan vid kvart över 8 - halv 9 någonting gick jag och mamma ut i stallet och morgonfodrade. Mamma började att mocka och fixa iordning i stallet och jag red ut på Gunvald.
 
Han var ganska jobbig i början, han skulle stanna lite här och var och titta sig omkring, han ville inte riktigt gå där jag ville eller göra riktigt var jag ville faktist. Jag kände att han egentligen var pigg "under skalet" så jag lät honom hållas en stund, men sen började han överdriva lite så då sa jag till. Och då gav han sig. Vi kunde både trava och galoppera ganska mycket trots halkan vilket var ganska skönt när han piggade på sig efter en stund. Han var faktist ganska fin och arbetsvillig även fast han inte har arbetat på ett bra tag. Han var inte ett dugg stel eller ovillig när han fick arbeta lite mer på volten. :)
 
Nästa häst var Viola och henne red jag tillsammans med Vera som red Aska. Vi skrittade ut ett varv i skogen bara och båda två var pigga och glada! Vi travade lite fram och tillbaka på en väg och då var Viola som vanligt superfin! Jag försökte arbeta med att hålla henne rak hela tiden och att hon skulle gå i ett jämt tempo som jag hade bestämt. Är nöjd med mina fina små ponnysar idag! :)
 
 
När stallet var klart åkte jag och mamma iväg till Sharpman tillsammans med Bergis och hennes mamma. Vi gick väl mest omkring och tittade på vad man skulle kunna köpa om man skulle ha obegränsat med pengar, men lite saker fick vi med oss hem iallafall. Bland annat ridhanskar att ha och rida med hemma, lite grejer till staketen som Gunvald ju brukar ta sönder osv. Imorgon åker vi nog in till stan och går på mellandagsrean och shoppar upp resten av juklappspengarna! ;)
 
Puss

2 Kommentarer till "I'm on, before it's over"
Postat av: Moa Christensen

Nej fy vad hemskt!! :(( de är ju så jäkla bäst de hjälmarna ;) <3

2012-12-28 || 00:39:14
URL: http://moachristensen.blogg.se
Postat av: Andrea Nilsson

hejsan!
var gärna med i veckans blogg :)

2012-12-28 || 10:15:42
URL: http://andreanilsson.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0