Den här snön...

De här 5 eller 6 dagarna det har snöat den är vintern måste det ha snöat mer än vad det gjorde hela förra?! Dessutom blåser det ju utan dess like, så om man är så dum (ja jag gjorde det precis) och skottar syns det ändå inte efter 1,5 timme! Det enda som ser lite positivt ut i den här härvan är att ifall det snöar tillräckligt inatt, och att det blåser upp snödrivor på våran väg, så tar jag mig inte till skolan imorgon! ;) Det finns fördelar med att bo på landet också...!

Även idag trotsade jag och mamma vädergudarna och red ut i snöovädret. Det gick faktiskt, det trodde vi inte från början! Det fanns visserligen rätt höga snödrivor på några ställen, men de tog vi oss lätt igenom eftersom snön inte låg packad. Värre var det när någon hade plogat upp en säkert 1,5m hög snöhög precis där vi skulle rida.. Det blir man faktiskt lite trött på när de hade hur många andra ställen som helst att lägga den på!
Veronica var riktigt pigg, och jobbade också på väldigt bra! Hon brydde sig inte särskilt mycket om vädret, vilket jag trodde att hon skulle göra. Det kändes också som att hon hade bättre koncentration på var hon skulle sätta fötterna idag! :)

Puss


0 Kommentarer till "Den här snön..."

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0