Dan före dan

Idag har jag hunnit med att rida alla tre, och gjort massor annat såklart! Just nu har jag tagit en paus i det sista julgodisbaket. Knäcken är klara och nu är kolan och jordnötstryfflar på g. Tittar dessutom på bingolotto och har vunnit en nyårslott redan! Får hoppas att jag vinner några miljoner i nästa omgång, så jag kan bygga ett ridhus. Lagom bra julklapp skulle det vara! ;)
 
Som sagt red jag alla tre idag och allihopa barbacka! Jag började med Gunde. Vi skrittade ut en liten tur och han kändes lugn när jag skrittade på långa tyglar, men så fort jag tog tag i tyglarna liiite så började han takta och ville bara ge sig iväg! Till sist gav jag med mig så han fick galoppera lite, jag tycker att ha är så söt att han vill så mycket :) Känns nästan som att han har vilat klart nu, eftersom han energi skulle räcka ett år ;)
 
Sedan var det Violas tur. Vi red tillsammans med mamma som red på Owen. Jag hade egentligen bara tänkt skritta på henne idag, men hon var så pigg så att jag kände att jag behövde trötta ut henne lite ;) Dessutom är det ju bäst att passa på när man kan rida ordentligt! Hon var jättefin liksom hon har varit alla de andra dagarna, men hon har en rejäl manke att åka fram på, framförallt nu när hon inte är jättemusklad.. Haha men jag får stå ut, hon är ju så himla härlig att rida på så man hinner knappt tänka på det! ;)
 
Till sist var det Askas tur. Till skillnad mot Viola och Gunde känns det som att sitta i en fåtölj när man rider barbacka på henne! Hon var helt underbar idag, jag blir alltid så glad när jag rider på henne. Hon skulle nog göra vad jag än skulle be henne om! Idag var hon en go och glad piggelin som hoppade över det mesta man kunde hoppa över, och så fort jag lade till skänkeln gjorde hon världens galoppfattning. Underbara lilla ponny!♥
 
Puss
 

0 Kommentarer till "Dan före dan"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0