Allt du önskar kan du få

Idag red jag och Emma ut i skogen på Viola och Aska. Solen sken och det snöade lite så det var jättemysigt! Vi red ganska länge idag, lite mer än en timme iallafall :) Vi red lite på en volt på ett gärde, och det var första gången jag red på Viola lite mer ordentligt sedan hon kom hem till mig. Hon var pigg och tyckte att det var roligt att få springa av sig i snön, men lyssnade hela tiden på mig och gjorde precis som jag ville! Det kändes som att jag hade henne bra mellan hand och skänkel, och även formen kändes bättre idag. Hon blir lite välan låg i halsen ibland, men hon brukar komma snabbt tillbaka till den fina formen då igen. Även idag galopperade jag lite och det gick mycket bättre än igår. Hon förstod precis vad jag menade när jag gjorde galoppfattningarna och slängtravade precis som igår lite in i fattningen, men det var bättre idag, och sedan kom hon tillbaka till formen igen! Jag fattade galopp i båda varven och märkte ingen skillnad! :) Är jättenöjd med henne idag!

Aska var för pigg idag, hon skulle testa Emma lite, som vanligt, fast annars brukar hon göra det genom att inte gå fram, men idag sprang hon för fort istället. Men Emma fixade det väldigt bra, fick tillbaka den lilla lugna Aska, och i slutet kunde hon både trava och galoppera igen utan konstigheter :)

Puss

3 Kommentarer till "Allt du önskar kan du få"
Postat av: mia

fin blogg. :) Kolla gärna in min

2012-12-22 || 05:26:29
URL: http://www.nattstad.se/miabrannvall
Postat av: Anonym

Vsg!Tack så mycket
Ja,allt är bra med oss också :)

2012-12-22 || 09:16:17
Postat av: Sabina

Precis :)

2012-12-22 || 09:40:20
URL: http://smebacksflikka.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0