Oh here we go

Idag blev både Gunde och Veronica trimmade inför morgondagens tävling. 

För ut var Veronica. Vi började med att rida på banan. Hon kändes mjuk och fin från början. Hon var lite piggire och mer power idag än vad hon var igår också. Jag red mest bara igenom henne för att känna att allt funkade. Vi galopperade över ett litet hinder också några gånger för att bara stämma av och det kändes jättebra, hon bjöd fint och var lätt att reglera. När vi var klara fick hon skritta av i skogen.

Sedan red jag Gunde. Han kändes jättefin och avspänd i början, vilade verkligen på steget och arbetade. Sedan blev han lite spänd eftersom det rörde sig folk ganska nära ridbanan och då blev han ganska okoncentrerad också. Men jag red på ändå, sånt ska inte få störa oss. 
Vi hoppade några språng också och det kändes jättebra, tills vi hoppade ett hinder rakt mot där det var folk. Precis i landningen tvärstannade Gunde och vände åt andra hållet, så jag var säker på att jag skulle ramla av, men lyckades på något sätt hålla mig kvar. Tyvärr råkade jag bli knockad samtidigt på läppen och hakan, men det var ingen fara. 
Sedan fortsatte han vara spänd, men gjorde ändå som jag sa och var riktigt fin när han koncentrerade sig, så det känns bra ändå! :)
Min underläpp strax efter smällen haha. Som tur är har svullnaden lagt sig lite nu, så jag slipper nog fläskläpp imorgon ;)



1 Kommentarer till "Oh here we go"
Postat av: Denise

Vilken otroligt fin blogg du har! Riktigt fin design, och snygga hästar! :D

2014-03-15 || 22:56:18
URL: http://flingans.nu

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0