Kanske kommer vi aldrig någonsin veta

Tänkte vara sjyst och skriva ett inlägg nu på söndagskvällen eftersom det ekat tomt här sen i fredags.

Tänkte blogga i lördags när vi var på väg till tävlingen, men eftersom det blev fel på bilen på vägen så att vi fick vända hem igen och byta bil kändes det som att jag hade haft världens sämsta start på dagen, så det blev inget med det. 

Sedan gick det inte sådär jättebra på tävlingen, Gunde travade runt l.a:n för att han tyckte att det var för trångt, för djupt underlag och inte vågade galoppera, men fick trots att han stod emot en 6:e-placering i l.b. Veronica gick inte fram för skänkeln och ville inte hoppa. Vi har sagt innan den här tävlingen att vi aldrig mer ska tävla inomhus på skogslotten pga att underlaget har varit så himla dåligt (jag gick bland annat omkull där med Veronica förra året) och ridhuset är så himla litet, men så sa vi att vi ändå skulle testa nu, för det fanns inga andra tävlingar här omkring och de hade bytt underlag. Men ponnyerna ville inte. De trivs absolut inte där och nu har vi verkligen bestämt oss, vi åker inte dit och sätter de i skiten en enda gång till.

Jag kände mig väldigt besviken och nere efteråt för att det liksom inte funkar och var egentligen inte på humör att göra något alls.

På tävlingen bytte vi iallafall hästar med Magdalena. Hon tog med sig Veronica hem för att vi skulle få med oss Viola, för att jag skulle hinna rida henne på kvällen, så att jag skulle kunna visa henne på bästa möjliga sätt på en provridning idag på förmiddagen.

Det funkade jättebra! Viola skötte sig jättebra, hon var jättefin när jag hoppade henne och gick super med tjejen som provred, så det kändes jättebra!

Annars har jag även ridit Vinca idag vilket gick super, och så har jag tömkört och kört Aska! Hon var superduktig, så det var jättekul! Jag kunde sitta i vagnen själv idag också, så hon fick många pluspoäng, lilla stjärnan! :D



0 Kommentarer till "Kanske kommer vi aldrig någonsin veta"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0