Jag kan inte lova att jag minns

Lilla Vinca fick hoppa lite idag här hemma. Hon fick inte hoppa särskilt högt, utan rätt så lågt, jag ville mest få flyt och att hon skulle vänta på hindret hela tiden.
Och det var det hela ridpasset gick ut på egentligen, att få henne att vänta. Hon är så himla fin och har en jättefin galopp genom hela svängen och mot hindret, men sedan tre-fyra galoppsprång före hindret tar hon tag i bettet och rusar. Ibland blir det bra och ibland blir det helt fel, men helst skulle jag vilja att hon skulle vänta så att hon kommer precis på det avstånd jag ha tittat ut. Det blev riktigt bra mot slutet, för det gäller bara att få henne att förstå att det blir bättre om hon väntar och kommer rätt på hindren än att hon får för sig att hon ska gå på fart.
Det verkade som att hon förstod det sen ändå, och att det kommer bli riktigt bra om några träningar! :)
 
Sedan red jag Veronica tillsammans med mamma som red Amadeo. De fick bara promenera ut en tur i skogen. Veronica var väldigt pigg och glad, hon verkade tycka att det var kul att få gå ut och verkade tycka att det var kul att få gå ut med Amadeo. Jag tycker att det är bra att hon känns så glad, hon kanske börjar få lite vårkänslor nu.. ;) Hoppas att det håller i sig när vi tävlar också!

Sist ut var Gunde som fick gå ett dressyrpass på banan. Han kändes ganska spänd i början och det höll i sig ganska länge, så jag ville inte sätta för mycket tryck i honom i början för då blir det bara negativt. Trots att han var spänd kändes han ändå väldigt mjuk och fin i formen.
Det blev ganska mycket galoppjobb, vi tränade mycket på enkla byten, varierade stora och små volter, jag ville liksom få honom med mig. Mot slutet började han slappna av ordentligt och då blev han riktigt fin! Då vågade han verkligen vila på steget och vänta på mig.
Jag är jättenöjd med honom, framför allt med tanke på att han var så spänd i början och att jag sedan redde ut det så bra som jag gjorde! :)
 

0 Kommentarer till "Jag kan inte lova att jag minns"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0