Jag borde vetat bättre, men det spelar ingen roll

Idag var Veronica först ut. Vi skrittade fram i skogen och mamma red Vinca då också. 
När vi kom hem igen red jag på banan. Veronica var väldigt mjuk och kändes väldigt lätt att rida. Hon var positiv hela passet.
Jag hade egentligen bara tänkt rida på marken, men vi sa att jag skulle hoppa några språng nu i veckan innan tävlingen och då passade idag bra, så det gjorde vi. Hon var superfin! Jag känner verkligen att hon trivs bättre med mig när jag är lättare i sitsen. Då får vi dessutom mycket mer flyt. 
Vi hoppade inte så mycket, men några språng låg på drygt 1 m eftersom det är det vi ska tävla på lördag. Jag är jättenöjd!

Sedan red jag Gunvald och mamma red Amadeo. Vi skrittade ut en lagom lång tur runt skogen och när vi kom hem red jag Gunde lite på banan. Jag red inte så länge, utan ville mest lösgöra honom.
Han var fin, men lite spänd och skulle titta på saker, så han fick galoppera ganska länge för att bli av med lite överskottsenergi. Sen lugnade han ner sig och började arbeta mer ordentligt. Då fick det räcka för idag :)



0 Kommentarer till "Jag borde vetat bättre, men det spelar ingen roll"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0