I would rather learn what it feels like to burn than to feel nothing at all

Med lite härlig träningsverk från ett boxpass i skolan igår red jag två hästar idag på eftermiddagen.

Först ut var Veronica som bara fick jobba på banan. I början red jag faktiskt fram med spöet mellan händerna så stt jag var tvungen att hålla de korrekt. Det är en superbra övning att göra lite då och då. Det är lite roligt dessutom, att för bara ett tag sen när jag gjorde den övningen så kunde jag inte styra kändes det som. Nu går det hur lätt som helst eftersom jag rider mer med sitsen, skänkarna och vikten, och har mer händerna stilla i ett lätt stöd. Så roligt att själv upptäcka sina egna framsteg i ridningen!

När hon var framriden försökte jag få henne att jobba på med mer tryck i gångarterna och att få henne ordentligt på bakbenen. Då började hon kännas riktigt fin, vi jobbade på ordentligt tillsammans.
Mot slutet red jag mycket tempoväxlingar. Vi låg på en volt och ökade på 8 galoppsprång, minskade 8, ökade 8 osv. I början tog det en stund innan hon verkligen ökade, och ännu längre tills jag hade fått tillbaka henne igen. Men efter lite slit blev hon superfin! Väldigt uppmärksam och då kom de stora rörelserna, jag hade henne verkligen i uppförsbacke och ja.. Jag är jättenöjd med passet!

Sedan red jag Gunde och mamma Vinca. Vi skrittade fram nedanför vägen och sedan red vi på banan.
Gunde kändes fin från början. Han var väldigt mjuk och stadig i formen. Det kändes som att han vågade vila på steget också. I galoppen red jag lite öka minska, men då blev han lite rusig, så då lugnade jag ner mig lite. Han fick inte gå så länge, utan skulle mest lösgöras lite. Vinca var med superfin med mamma :)

Det blev en bra tisdag helt enkelt. Solen tittade fram lite då och då också, för första gången på länge, och då blir man ju lite extra glad!


0 Kommentarer till "I would rather learn what it feels like to burn than to feel nothing at all"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0