Baby it's all wrong

Idag började jag med att rida Vinca tillsammans med mamma som red på Amadeo i det härliga vårvädret. Vi skrittade fram en kort tur i skogen och sedan fick de jobba lite på banan.
Vinca var ganska tjafsig i handen i början, så jag jobbade mycket med att bara lägga ner handen och rida henne fram till handen. När hon börjar tjafsa är det viktigt att bara ignorera det och vara stadig själv, så att hon inte har något att tjafsa mot. Jag tränade också mycket övergångar mellan skritt och trav och mycket ökningar och minskningar i trav. Hon var som sagt tjafsig i början, men det blev bättre allt eftersom tiden gick och mot slutet började det bli riktigt bra :)

När jag hade ridit Vinca fick jag prova Amadeo. Jag tror inte att jag har ridit honom förut, så det var kul att få prova! Han är väldigt mjuk och härlig på så sätt att rida på, men han är ganska seg, så man måste verkligen rida varje steg. Sen är han ju så jäkla stor också, jag tror aldrig jag har ridit en så stor häst tidigare, men det gick ju bra! 



Sedan hoppade jag Viola lite. Hon var verkligen superfin och det glädjer mig så himla mycket att hon nu gör de sakerna vi har slitit med hela vintern av sig själv, hon väntar på hindren och börjar se avstånd ordentligt själv, hon är uppmärksam och orkar hålla framme näsan. Så himla kul! Jag blir så stolt över henne, och faktiskt mig själv också, för att jag har kunnat på något sätt fått henne att förstå! :)
Idag hoppade vi inte så jättehögt, men det var nog upp emot 90cm ändå och hon skötte sig exemplariskt!

Till sist fick min stjärna Gunvald gå ut en sväng också, och han var väldigt pigg och glad! Vi travade en hel del ute i skogen och sedan lösgjorde jag honom lite på banan. Han kändes jättemjuk och fin!

På eftermiddagen åkte vi också på träff med div I-laget vilket var jättekul. Vi är fem stycken som vill vara med, och det är ju bra att vi har en reserv om det händer något, men tråkigt att någon måste stå över. Det kändes iallafall som att det kommer bli jättekul att tävla tillsammans med det här gänget i vår!

Vi fick våra nya lag-schabrak och div I-tröjor! Tröjorna glömde jag ta kort på, men schabraket kom med på bild åtminstone :)


0 Kommentarer till "Baby it's all wrong"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0