All we need is a candlelight

Det är lite märkligt att helgen alltid går på himla fort. Man får visserligen mycket gjort, men det känns som att tiden bara flyger fram! 

Idag har vi som vanligt hunnit med att rida lite grann. Jag började med att rida Vinca tillsammans med mamma på Amadeo och Hanna som kom och provade Viola. Vi skrittade fram i skogen och sen red vi på banan.
Vinca fick gå ett ganska hårt pass igår, så hon fick inte gå så länge idag, men jag lösgjorde henne lite iallafall och hon kändes väldigt fin. Nu börjar vi verkligen få till de här basic-grejerna igen; hon går fram för skänkeln, är jämn i båda tyglarna osv. Så nu får vi försöka hitta andra saker att träna på så att vi kan bli ännu bättre! :)

Jag red också Viola lite för att visa hur jag red henne, och sedan hjälpte jag Hanna. Eftersom hon är så pigg kan det vara svårt att koppla att man måste driva hästen också, så det fick vi träna på.

På eftermiddagen kom Heléne med Maja (som vi bland annat har ridit in) och så red Nellie på Aska. Jag red Gunde. Vi skrittade fram i skogen och red sen på banan. Gunde fick ju hoppa igår, så jag lösgjorde bara honom lite i alla gångarter. Han kändes jättefin och mjuk.

Sedan fick jag prova Maja. Det var väldigt länge sedan jag red henne, och dessutom har hon tränats nu hela vintern, så det var roligt att få prova henne igen! Hon var jättefin! Verkligen härlig att rida! Men man måste liksom rida varje steg för att det ska hända något, framför allt i galoppen. Jag fick också hoppa några språng, vilket var jättekul! Jag är ju dock inte van vid stora hästar, och Maja är ju bara fem så hon ville nog att jag skulle hjälpa henne lite. Det gick super ändå tills jag skulle hoppa en oxer. Då kom vi alldeles för nära (jag trodde att hon skulle hoppa av ett språng tidigare) och så hoppade hon sjukt högt, jag skjöts som en kanon upp ur sadeln! Som tur var lyckades jag hålla mig över hästen så jag satt kvar iallafall ;) Men jäklar vad det kändes att jag skulle åka av! Tur att man har rätt bra balans ibland!
Efter ett dundersprång till fick vi iallafall till det och då nöjde jag mig :) Väldigt lärorikt att få prova stor häst ändå känner jag!


0 Kommentarer till "All we need is a candlelight"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0