When the light's turned down

Jag red först Gunvald idag. Vi skrittade fram i skogen och då hade vi med oss Sallie, och sen trimmade vi på banan. Han var ganska fin från början och vi jobbade mest på att han skulle gå i mitt tempo i traven och att han skulle lyssna på mig. I galopp var han döfin, så det känns bra inför på lördag när vi ska tävla!

Vinca gick bara ett kort pass på banan och det gick så himla bra. Hon gjorde sitt yttersta för att göra mig nöjd från början till slut, och för att inte ta bort hennes fina arbetsvilja red jag bara en kort stund och berömde henne jättemycket. Hon gör allting så himla bra, och det vi behövde träna på med att hon skulle vänta på mig och så för hon 1000 gånger bättre än vad jag hade kunnat drömma om för några veckor sedan. Hon ska också genrepa på tävling på lördag! :)



0 Kommentarer till "When the light's turned down"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0