Ungponnychampionatet i Falkenberg 28-29/9

Lördag

Det var ju bara två klasser, två l.b:er, en på lördagen och en på söndagen. Båda var bed A och så var det domare som bedömde hästen. 

På lördagen var lilla Vinca jättefin. Vi kom ju ner på fredagen, så hon hade sovit borta en natt innan första klassen, och det tar på krafterna. Hon försökte verkligen, kämpade på och hoppade jättefint!
På banan skötte hon sig också otroligt bra! Hon är riktigt vacker att se på och hoppar bra. Det enda som inte riktigt satt till 100% var att jag inte fick tillbaka henne riktigt på vissa linjer. Ett föll tyvärr, det näst sista, vilket kändes väldigt surt, då rundan var superfin annars. Vi fick 7,5 poäng, med 0,5 poängs avdrag som gjorde totalt 7,0 poäng. Vi blev första utanför placering, men det skiljde absolut inte mycket. De som vann hade 7,4 poäng, så hade vi inte rivit hade vi vunnit. Små marginaler, som alltid.

Söndag

Hon hoppade mycket bättre på framhoppningen än dagen innan, alla språng satt perfekt och jag hade bra galopp. 
På banan gick hon super men jag är besviken. Inte på henne, utan på mig själv. Jag hade lite högt grundtempo och fick inte riktigt tillbaka henne. Tog besluten lite för mycket framåt. Jag kanske också hade lite högt grundtempo. Det blir lätt så på en enorm gräsbana. Jag är nöjd, trots två nedslag. Även fast att hon var pigg och så var hon trött, hon gjorde sitt yttersta för att göra mig till lags. 
Vi fick 6,8 poäng, med 1 poängs avdrag för två nedslag = 5,8 poäng. Det räckte till en tredjeplats för dagen! :D

Totlalt

Totalt kom jag och Vinca trea i ungponnychampionatet för 5-åriga D-ponnyer 2013!!!! Jag är jättenöjd! Så himla roligt och hon är verkligen värd det :D 
Vi kom dessutom trea i en klass för unga visare, Hööks unga talanger. Tre gula rosetter på två klasser! Inte illa!








0 Kommentarer till "Ungponnychampionatet i Falkenberg 28-29/9"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0