Trodde väl att jag hade något av dig kvar

Vinca gick ett grymt bra pass idag. Hi höll till på banan. I början var hon egentligen inte jättefin, hon kändes lite stum mot handen på något sätt och lite småtjurig. Men jag fortsatte att rida på, nötte övergångar, flyttade på henne när hon blev stark, och framför allt - berömde när hon gjorde rätt. Det är ju bland det viktigaste som finns när man rider unghästar, men man glömmer lätt att Vinca är en unghäst för hon är ju så himla ridbar och kan så mycket! 
Allt eftersom började hon att slappna av och verkligen jobbade. Vilken känsla jag hade då. Att könna att jag kan rida fram henne några galoppsprång för att sedan få ihop henne av att jag rätar upp mig lite, helt i harmoni och hon jobbar på lika energiskt som innan. Att kunna öra en näst intill perfekt övergång från galopp till skritt. Dessutom är hon ju bara fem! Vi ska fortsätta att träna på det här inför SM. Går hon spm idag alla dagarna är vi oslagbara. Fina fina ponny



0 Kommentarer till "Trodde väl att jag hade något av dig kvar"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0