Träning för Lotta Björe

Var som sagt iväg idag och tränade med Veronica. Den var på Ö Tollstad.

Idag var det rent markarbete. Eller dressyrhoppning som Lotta kallade det. Inget hinder var över 60cm, och mycket av träningen ägnade vi bara på marken och sen checkade vi av med lite hinder. Det var jättekul! Veronica var jättefin, lyssnade bra på mig hela tiden, var mjuk, följsam och uppmärksam. Vi fick mycket beröm för att vi hade bra rytm, jag hade henne inåtställd i svängarna, och bytte galopp när jag bad henne... 
Som ni förstår var det verkligen basicgrejer vi tränade på idag. Men det är skönt att verkligen få sig en genomkörare med lydnad, kontroll, lösgörande och att få hjälp med det av en riktig tränare lite då och då. Extra roligt var det ju också att Veronica verkligen var med på noterna och var så fin som hon faktiskt är! Vi fock, alla i gruppen, beröm för att vi var så noggranna och duktiga för att vara så unga och rida ponny :D

Imorgon åker vi dit igen. Förhoppningsvis (och det vi tror) får vi hoppa lite mer hinder imorgon när vi körde så mycket bommar och markarbete idag :)

Jag är jättenöjd med träningen och känner att jag verkligen har fått med mig något att jobba på. Övningarna vi gjorde idag skulle bland annat verkligen passa Vinca, så vi ska ställa upp några hinder hör hemma ungefär på samma sätt och komma ihåg vad jag skälv skulle jobba på :)



1 Kommentarer till "Träning för Lotta Björe"
Postat av: Stockholmsjenna - En del utav HorseSpot

Lotta är så duktig! Kul att träningen gick bra

2013-10-08 || 21:58:57
URL: http://stockholmsjenna.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0