Tävling i Mjölby 26/10

Idag var vi iväg på tävling med Gunvald och Vinca. För Vinca var det den sida tävlingen inför SM, så nu ska hon bara träna och bli så bra som möjligt. Gunvald ska tävla nästa helg också. Eftersom mamma inte kunde följa med idag blev det lite stressigt och jobbigt mellan klasserna. Som tur var kunde min tränare, Therese, komma och hjälpa oss på framhoppningen och så, så det gick ändå. Tack snälla! 

L.B (90cm resp. 100cm) bed A:0/A:0 resp avd B

Gunvald var först ut. Han kändes fin, och var väldigt lugn på framhoppningen och framridningen. Såhär i efterhand skulle jag satt igång galoppen lite mer inne på framhoppningen, men det var extra svårt eftersom det bara var framhoppning i vänster varv.

På banan var han fin, men jag hade inget av den där fantastiska wow-känslan jag hade i l.a:erna i Ljungby, vilket var väldigt tråkigt. Det kändes som att han stod emot skänkeln och helt enkelt inte riktigt gick fram. Vi var felfria fram till näst sista hindret i grundomgången som var det där lila planket som de har i Mantorp, och det hoppade han dåligt på och rev. Sen rev vi sista hindret också, men det var lite att jag släppte fokus lite efter petet. 
På filmen såg det mycket bättre ut än vad det kändes, så jag är iallafall mer nöjd med ritten nu än var jag var när jag var på tävlingsplatsen.

Vinca kändes jättefin och samarbetsvillig. På framhoppningen hoppade hon bra, bara att hon flöt ut lite till höger i sprången, men det blev bättre mot slutet.
På banan kändes det verkligen jättebra, även fast det var en hel del svårigheter, som att hoppa precis vid väggen och att lämna väggen för att hoppa ett hinder. Vi fick en pet på femman för att jag svängde lite för sent och så lutade jag mig framåt för tidigt, så då kunde hon inte hoppa upp sig riktigt. Jag är ändå supernöjd med rundan, hon gjorde sitt bästa och nu ska vi fortsätta att trimma på svårigheter som kan komma på SM :)

L.a (100cm) bed A:0

Jag valde att satsa lagom mycket den här klassen, snälla men tidsvinnande svängar. På framhoppningen såg jag till att sätta igång galoppen ordentligt, öka, minska, svänga lite och liksom "ja kom igen då". Han brukar inte behöva det, men idag behövdes det. Då var han mycket finare och mer på på framhoppningen.

På banan kändes det mycket bättre än i l.b:n. Han var med på noterna den här gången. Han hoppade super förutom ett pet som han får ta på sig, för vi kom bra på det hindret. Jag hade bra tid, så om vi inte hade rivit hade vi kommit 2:a. Men jag är nöjd ändå, för han hoppade mycket bättre i den här klassen, och jag följde min plan precis hela banan. Gunde levererar sällan 100 i det ridhuset av någon anledning, så jag är nöjd ändå med min stjärna! 



0 Kommentarer till "Tävling i Mjölby 26/10"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0