När vi älskar

Veronica var först ut idag. Vi höll till på banan. Hon var, trots att jag red igenom henne ordentligt igår, nästan lite stel och gav inte riktigt efter, så jag red mycket i skritt och trav i början, jag ställde inte jättemycket krav på henne utan flyttade lite på henne, gjorde övergångar och la på lite mer allt eftersom. När hon började ge med sig kändes hon jättefin. Jag jobbade mest med att ha henne med mig hela tiden. Jag tränade på att variera mellan att rida på både rakt och böjt spår. Eftersom hon var lite stel och så i början gjorde jag också mycket skänkelvikningar och liknandes. Mot slutet tränade jag lite förvänd galopp och det gick jättebra! Hon kan redan det mesta, och därför är det också roligt att göra det, för det är något vi båda behöver bli bättre på! Som avslutning skrittade vi ut i skogen med Sallie.

Gunde fick också börja på banan. Han kändes jättefin och mjuk redan från början. Vi galopperade lite över bommar och så, men annars var det mest ett ganska snabbt, lösgörande pass. Vi skrittade av i skogen med mamma och Heléne. Mamma red sedan Vinca på banan som såg jättefin ut! :)




0 Kommentarer till "När vi älskar"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0