I guess that I forgot I had a choice

Idag blev den riktiga premiärturen för Aska som körponny! Jag tömkörde henne först på ridbanan i alla gångarter och sen fick jag hjälp av mina köra päron att successivt sätta fast vagnen. Vi bara drog den bakom henne först, sen satte vi fast den lite och till sist satte vi fast den helt. Så långt kom vi i lördags också, men man måste ju ta det från början igen så att det inte händer något. Hon var lugn och väldigt snäll, men man såg att hon lyssnade med öronen bakåt för att se vad vi höll på med, och hon reagerade lite när skaklarna kom mot bakdelen när hon svängde. Men annars var det ingenting. Vi avslutade med att jag satte mig i vagnen! Hon var lugn, men undrade nog vad jag höll på med ;) Fast hon verkar tycka att det är jättekul att göra något nytt. Det är också roligt att ha något jag kan göra med henne fullt ut också, eftersom jag är för lång för att rida henne egentligen.

Sen skrittade jag och mamma ut Gunvald och Vinca. Jag red bara barbacka, och det var ett väldigt slappt ridpass då det började mörkna. De verkade pigga och glada, framförallt Vinca, trots att hon hoppade igår :)


0 Kommentarer till "I guess that I forgot I had a choice"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0