How easy it is to walk through the fire

Idag var vi iväg på hoppträning med Veronica. Vi hade egentligen tid 19.15, men eftersom jag bland annat slutade tidigare så kunde jag istället rida med i gruppen kl 17. :)

Mest fokus låg idag på markarbete. Eller som Therese ofta säger: "ren dressyr, fast över hinder så det blir lite roligare". Det visade sig vara riktigt bra för min Veronica. Det var mycket jobb med hörnpasseringar, rida nära väggen, små volter, övergångar... När inomhussäsongen börjar gäller det att kunna utnyttja ridhusen fullt ut och det är tätare mellan hindren, de kommer fort från väggen och då måste hästen vara uppmärksam. 
Vi tränade lite på att hoppa intill väggen, mot väggen och även på att lämna väggen. Det är saker som hästen ofta trycker på när det börjar inomhus. 
Veronica var jättefin! Vi samarbetade bra och hon var väldigt uppmärksam. Jag kände galoppen hela vägen och kunde känna långt innan hindret hur många galoppsprång det var kvar, om vi låg nära eller lång ifrån. Jag tog beslut och hon var snabb på att svara. Nästan hela passet låg allt under 70cm, men i slutet fick vi hoppa några språng lite högre. Då märkte man verkligen att skitgörat hade gett resultat. Jag fick nöta lite för att verkligen behålla mitt flyt och komma fint, men oj vad fin hon var! Drömponny <3



0 Kommentarer till "How easy it is to walk through the fire"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0