Give me your hand and I'll hold it

Inspirerade av dagens och gårdagens kurs fick de ponnyerna som fick stanna hemma en riktig genomkörare idag. Jag red på Gunde och mamma på Vinca. Vi skrittade fram i skogen och sen blev det markarbete på banan för båda två. Vi la ut lite bommar och tränade på att hålla samma galopp hela vägen. Jag tränade mycket på att variera galoppen på Gunvald. Det är ju roligare över bommar, så vi la upp två bommar på långsidan med 23,5 meters avstånd (slumpmässigt haha) och jobbade på. Jag fick in minst 7 galoppsprång och max 11. Jag tyckte ändå att det var väldigt bra med tanke på att Gunvald har så kort galopp. Jag tränade också mycket sidvärtsövningar på volten och jobbade på bommar på böjt spår. Vinca var jättefin med mamma! Vi alla fyra var genomsvettiga när vi kom in igen, men det visar bara att vi har jobbat ordentligt!


0 Kommentarer till "Give me your hand and I'll hold it"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0