~

Veronica skrittade jag fram i skogen och hade med mig Sallie, och sen red vi på banan. Jag red inte så hårt, ville mest lösgöra lite och checka av att allt stämde. Hon var fin, men nästan lite för pigg. Vi galopperade lite mer än vad jag hade tänkt så att hon skulle bli av med lite överskottsenergi, men red inte så länge ändå. 

Vinca skrittades fram skrittrundan och sen fick hon jobba lite. Hon var jättefin när jag red fram, men det kändes som att hon la ett ovanligt tungt stöd på tygeln. Vi galopperade mest för att jag ville kolla det där med att korta och länga galoppen. Jag hade lagt ut några bommar för att det skulle vara roligare och lite lättare. Jag red inte så länge, för jag visste inte riktigt hur jag skulle rida, så då lägger jag hellre ett längre pass imorgon när mamma kan vara med och hjälpa mig. Men hon var fin ändå idag, jag är jättenöjd med henne. Framför allt när man tänker på vilken utveckling hon har gjort på den korta tiden hon har bott hos oss :)

Gunde red jag bara på banan. Det gick jättebra och han var verkligen döfin i kanske 20 minuter, innan han bestämde sig för att inte gå i ett av hörnen. Jag blir så himla trött på honom när han gör så. Han får för sig saker och bestämmer sig. Idag var han ovanligt envis, så mamma fick sitta upp och reda ut det. Jag hade visserligen nästan fått igenom det, men jag var arg och irriterad, så han var spänd och då fick jag också lugna mig i några minuter. Sen när jag satt upp igen var han riktigt fin, men jag hade inte riktigt samma känsla som innan. 



0 Kommentarer till "~"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0