Du står på toppen, men du vill längre upp

Olympia fick sig en mycket välbehövlig klippning idag. Det är första gången jag klipper en häst helt själv, mamma brukar alltid klippa, framför allt ponnyerna för att de ska vara perfekta haha! Men Olympia är den bästa hästen att börja på, hon står blick stilla så att man bara kan klippa. Den enda gången jag behövde lite hjälp var när jag klippte huvudet, för då tyckte hon att hon började bli klar! ;) Jag är faktiskt jättenöjd, för det blev väldigt jämt pch snyggt. Nu på lovet ska Gunde också klippas, men behöver jag lite mer hållhjälp, fast att han är snäll :)

Före





Under tiden


(Ser ni hur mycket hår det är?! :o)

Efter




Bara hår kvar på öronen!



Vi red ut en sväng också. Det gick bra, men hon var väldigt pigg. Det kanske inte var så konstigt, för hon har stått i nästan två veckor pga att hon tappade en sko bland annat. Men det verkade typ som att hon tappade 20 år när jag klippte henne hah ;) man kan iallafall inte tro att det var en 24-åring jag var ute och red på. Busfia, men jag är bara glad att hon är pigg, glad och kry! Och hon höll sig faktiskt i skinnet någorlunda ;)


1 Kommentarer till "Du står på toppen, men du vill längre upp"
Postat av: Alva

Hej! Nu är jag tillbaka från PonnyPiloter och börjar blogga på min gamla blogg igen -alvac.webblogg.se- där jag kommer blogga om min ponny & vår väg upp i klasserna inom hoppning, min vardag i övrogt, åsikter, tips & massa annat kul!

Hoppas verkligen du tar dig den lilla tiden och kikar in, och kanske lämnar någon kommentar eller två. Eller kanske fortsätter du läsa? :)

Kram!

2013-10-28 || 22:09:31
URL: http://alvac.webblogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0