Dancing through the fire

Förlåt för att jag inte bloggade igår, men det blev lite bråttom eftersom det visade sig att jag hade konfaåterträff och då hann jag inget mer än rida Olympia innan, duscha lite och skynda dit. Sen när jag kom hem gjorde jag stallet och sen slocknade jag i soffan vid 10 eller något, haha. 

Idag har det stora projektet varit att klippa Gunvald. Han är ju redan helklippt en gång i år, men han har hårrem som en isbjörn, hur tjock som helst och den växer ut direkt igen. Jag fick först hjälp av Emma som höll i, och då klippte vi halva ungefär. Klippmaskinen ville dock inte riktigt som jag ville, eller så gjorde jag kanske inte som det tyckte att jag skulle, men den strulade lite iallafall och klippte inte så bra, så det tog en himla tid. Vi pausade då och gick ut på långtur med Gunvald och Aska. Det var jättemysigt, men betydligt kallare än vad vi från början trodde, så mina händer var härligt blå när vi kom hem igen. Gunde var som vanligt superpigg, men lite lugnare idag.

Vinca fick också gå ut en tur idag. Vi red ut för att ridbanan fortfarande är tråkig, och vi hade med oss Sallie. Hon kändes fin och samarbetsvillig, så nu hoppas vi på att ridbanan torkar så att jag kan rida ordentligt snart :)

Nu ikväll klippte jag klart Gunvald, och han blev jättefin. Han skimrar i rosa vid virveln för att han har rosa skinn där och nu syns det när han har så korta hår. Så himla söt, som en rosa my little pony :'))



0 Kommentarer till "Dancing through the fire"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0