Banhoppningsträning

Idag var vi iväg på banhoppningsträning på Sjögestad med Veronica och Gunvald. 

Veronica hoppade först. Det först jag reagerade på när vi började hoppa var att hon var så pigg! Hon blir ju aldrig stark eller dragig, men hon var pigg och ville hoppa hinder, vilket jag bara ser positivt. Hon var jättefin och hade den där galoppen hela passet, och i den känner jag exakt vart hindret ligger och hur jag ska rida för att komma fram till det.
Vi hoppade en bana som låg mellan 1,05 och 1,15. Hon hoppade super, vilka språng hon gör! Ända tills hinder 7, som jag helt slutade rida till och började åka häst. Lite dumt, för då stannar hästen. Hon kan inte hoppa en maxad oxer på 1,15 om jag inte rider för det! Sen efter det gick det jättebra iallafall! 
Vi hoppade banan en gång till för att få igång flytet lite till och då gick hon hur bra som helst! Jag är så himla nöjd!

Gunvald då. Det finns inga gränser för hur duktig min stjärna är. Han levererar alltid på topp! Vi behöver egentligen inte träna honom, men jag ville att han skulle få träna lite inomhus nu till inomhussäsongen. 
Han var skitfin! Första rundan ar han inte riktigt igång de första hindren så då blev det lite extra galoppsprång och omtramp, men han kom ju igång ordentligt mot slutet. Han fick också hoppa igen och då var han så himla fin! Det är så himla roligt att hoppa honom, för vi känner varandra utan och innan, vi jobbar alltid som ett team. :')
Är så nöjd över mina stjärnor! 




1 Kommentarer till "Banhoppningsträning"
Postat av: Clara

Du har så grymt skönt namn på din ponny!
Våran lilla prick kallas för "kompis" så prickar ska ha söta namn! ;)

2013-10-16 || 22:32:08
URL: http://hoppfreaks.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0