Banhoppningsträning

Idag var vi iväg på banhoppningsträning igen på Sjögestad. Vi hade med oss Veronica och Vinca, och Magdalena kom med Viola, så jag hoppade tre hästar :)

Veronica var först. Hon kändes jättefin först, men sen tappade vi flytet helt när vi började hoppa banan. Men det var väldigt nyttigt för mig, att fortsätta jobba på och försöka komma tillbaka till flytet igen. Men det var svårt, första rundan fick vi få bra språng och vi kom mitt imellan två galoppsprång hela tiden. Men vi ser det ändå som något bra att det kommer på träning, för då kan jag jobba med det och lära mig hur jag ska reda ut det. Vi hoppade en runda till och då gick det 1000 gånger bättre. Jag är jättenöjd över det.



Sedan var det Violas tur. Det var väldigt sen jag red henne, jag tror de var i rappestad när jag tävlade henne. Så det kändes ovant först, hon är ju liten, men jag kände snart igen mig och hon har blivit så fin! Mycket mer ridbar än vad hon var innan och framför allt - mycket lugnare! 
Hon var jätterolig att hoppa eftersom hon var så himla lydig! Jag märkte på henne också att hon tyckte att det var skitkul! Vi hoppade en bana mellan 70-80cm och det gick super! Hon hoppar så himla bra, alla stod bara och gapade haha! En gång hade hon frambenen i hakan! Det var superkul och jag är jättenöjd över henne!



Till sist hoppade jag Vinca. Hon var superfin! Hon börjar bli så himla lydig nu och jag börjar hitta alla knappar = alla bitar börjar falla på plats. Det viktigaste jag måste tänka på nu när jag hoppar henne är att lägga ner handen. Jag får inte dra och tjafsa med henne, och hon ska faktiskt klara det där själv! Jag kan balansera upp henne väldigt mycket utan att ta henne i munnen också, till exempel genom att räta upp mig. Vi hoppade en bana på 1m, alltså en vanlig l.b-bana. Det gick jättebra, hon var hur fin som helst och jag är så himla nöjd med henne. Vi har utvecklats så himla mycket på så kort tid! Jag hoppas att det fortsätter gå såhär bra fram till SM! 

Jag är supernöjd med alla mina fina tjejer! <3



0 Kommentarer till "Banhoppningsträning"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0