Tävling i Mantorp 1/3

L.b (90cm) bed A:0/A:0

Gunde fick bara hoppa en klass idag när han inte har tävlat på ett tag. Han kunde gott hoppat två, men det kändes snällt att mjukstarta lite enkelt :)

Han kändes jättefin på framhoppningen, pigg och taggad, men det tycker vi om! Han verkligen sökte hinder hela tiden. 

På banan var han likadan. Han brukar kunna stå emot i det ridhuset ibland, men idag märkte jag inte av det alls. Han gick fram jättefint för skänkeln. Vi var felfria i båda faserna och jag satsade ganska mycket (men ändå kontrollerat såklart) och kom tvåa efter det! Jag är jättenöjd, det kändes som en perfekt start på säsongen med honom och han kändes så himla fin! Det är härligt att komma in och bara känna att allt är så rätt och enkelt. Min fina stjärna, jag är jättenöjd! 

L.A (100cm) bed A:0

Det var bara Veronica som fick hoppa l.a. Hon kändes ganska fin på framhoppningen, gick dock inte riktigt fram för skänkeln, utan kickade lite mot den ibland och jaa... Annars kändes hon fin, verkligen!

På banan gick hon super 1,2,3. Till fyran blev det en jättedum sväng, jag hade inte tänkt att rida så snävt utan missbedömde och svängde för tidigt (glömde banan lite också...) Såhär i efterhand borde jag lagt en volt, men även fast jag tappade ytter så hade jag ändå ett helt okej läge, så jag red på ändå. Då fick hon ta i ordentligt och rev. Sedan satt det i resten av banan. Då stannade hon på 8:an efter ett mittimellanläge och sedan på 9:an. Jag är jättebesviken på henne. Men eftersom det var mitt fel från början ska jag bara dra ett streck över det här och ta nya tag!

Vi ska ta med henne på banhoppnigsträning på Sjögestad imorgon också. Hon hoppade ju inte direkt ihjäl sig idag och det är skönt att få reda ut det direkt. 

Så sammanfattningsvis: Gunde gick super! :)





0 Kommentarer till "Tävling i Mantorp 1/3"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0