Ryttareliten

Ingen i hästsvängen har väl missat det nya programmet Ryttareliten som hade premiär förra veckan? Det har varit mycket prat och åsikter om det nu i veckan och det verkar som att de flesta tyckte att det var riktigt bra!
 
Det tycker jag också. Det jag tycker är bäst egentligen är att ridsporten får synas lite i media. Dessutom visar det ju inte bara när det går bra, utan även allt som sker bakom. Många som inte har någon koll på ridsporten blir nog förvånade att det ligger så himla mycket tid, jobb, motgångar och pengar bakom varje framgång. Det är nog väldigt bra att visa för de som fått för sig att "det är ponnyridning och ingen riktig sport". De som tror att det bara gäller att ha en bra häst så kan man vinna vad som helst får ju faktiskt se att det ligger så mycket mer bakom.
 
Dock så tycker jag att de borde visa att det är så otroligt roligt när det väl går bra också. Det känns som att de bara visade hur svårt och jobbigt det var hela tiden. Det tycker jag att man ska, men de borde visa lite mer varför det är världens bästa och roligaste sport också!
 
Det är ikväll igen, klockan 20 i 1:an. En till dålig sak med programmet är att det är på en så dålig dag. Jag hopptränar ju på tisdagar! ;) Haha, skämt å sido, jag får titta på det på svt-play efteråt istället :)
 



1 Kommentarer till "Ryttareliten"
Postat av: Denise

Håller med dig! Tycker programmet är riktigt bra, att man får följa allt och att det inte är någon förskönad version som ges. Också riktigt glad att programmet faktiskt har sändningstid på tv och inte bara på webben. Stort för ridsporten tycker jag! :)

Svar: Verkligen! Det är dags att visa vad vi går för nu! :)
sofiejansson.blogg.se

2014-03-20 || 22:22:21
URL: http://flingans.nu

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0