Det går på repeat, tar aldrig slut

Idag hade jag... Studiedag, wihoo! Det var dock inte så glamouröst som det kanske låter, för det har varit skitväder rent ut sagt precis hela dagen. På morgonen snöade det och sedan har det regnat. Usch, jag blir typ äcklad när jag tänker på det haha

Men såklart hindrade det inte mig från stallet. Eller jag hade ju nästan hellre legat och fläsket i soffan men hästarna behöver ju kärlek, mat och motion även dagar med dåligt väder, så där har jag tillbringat den största delen av dagen.

Jag började med att rida Viola tillsammans med mamma som red Amadeo. Viola har fått vila i två dagar så jag trodde verkligen att hon skulle vara piggelin gånger 1000 idag, men hon var faktiskt ganska lugn, vilade på steget och lyssnade fint på förhållningar. 
När vi kom hem igen red jag några varv på banan. Hon kändes jättefin och vågade verkligen vila på steget. :)

Sedan red jag Gunde och mamma red Vinca. Vi skrittade bara ut i skogen. Ingen av oss trivdes ute i ösregnet, så det blev ingen jättelång tur, men de fick iallafall skritta lite. 
En lite varmare dag än idag... Ge mig sommar snälla! 


Annars har vi fixat iordning i stallet, varit hos morfar, handlat, hämtat ut paket (haha det lät coolt), och jag har städat mitt rum. Så himla skönt ändå att ha en dag man bara kan ta det lite lugnt på. 

Idag kom också mina skolavslutningsklänningar som jag hade beställt! Jag beställde två stycken, en blommig till avslutningsniddagen och fotograferingen och en vit med silverdetaljer till själva skolavslutningen. De var jättesöta och satt bra, så nu ska jag bara hitta skor och lite så. Det känns så skönt att vara "klar" redan i mars! Jag kommer nog lägga upp bilder på dem när jag har hittat allt jag behöver till! :)


0 Kommentarer till "Det går på repeat, tar aldrig slut"

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0